V minulých letech českými tvůrci oblíbený žánr adventur je v poslední době hodně na úbytě a nová díla rozhodně nevznikají jako houby po dešti. Jedna z vlaštovek se však zčistajasna objevila a nese zatím pracovní název Imagis.

Podobně jako třeba v Dark Train, prostředí a základní premisa příběhu nejsou nijak explicitně vysvětleny a je na hráči, aby prostřednictvím prozkoumávání prostředí a interakcí s okolím odhalil více. A k odhalovaní toho bude hodně, hra bude obsahovat různě obtížné rébusy, jejichž splnění bude nutné k získání nových předmětů či zpřístupnění dalšách lokalit.

Imagis bude využívat klasické adventurní mechanismy jako chození, sbírání předmětů či jejich používání. To vše ale s jednou významnou výjimkou – ve hře nebudou vůbec žádné texty. Vše je postavené na vizuální stránce a symbolice, které budou pomáhat hráčům v pochopení celého příběhu. Kdo je nebude chtít „vidět“, ten bude hru schopen dohrát také, ale bude o hodně ochuzen. Specifický bude také systém ukládání, které se bude provádět automaticky po splnění každého více či méně důležitého kroku.

Velmi zajímavou hru zaměřenou na fanoušky klasických adventur vytváří dvojice autorů. Petr „Gizmo“ Roudenský je znám hlavně díky oblíbené online hře Chmatákov, která před nedávnem oslavila desetileté výročí provozu. Proč se ale rozhodl vytvořit zrovna adventuru? „Jako fanda adventur (hlavně těch starších jako I Have No Mouth, and I Must Scream či klenoty z dílny LucasArts) jsem vždycky chtěl přispět svojí troškou. Ale protože nejsem grafik a mám svojí představu, dlouhou dobu to nebylo možné. Až styl současného kolegy Jiřího se mi opravdu zamlouval a tak jsme se dohodli na spolupráci,“ prozradil Petr Roudenský.

Zmíněným kolegou je druhý člen tvůrčího dua Jiří Dvorský, který má na starosti grafickou stránku celého díla. Civilním zaměstnáním počítačový grafik a designer v reklamní agentuře se digitální malbě věnuje i ve volném čase. Jak naznačuje jeho volnočasová tvorba, hodně si libuje v temnějším, surrealistickém stylu, ve kterém se nese i grafické zpracování Imagis.

Hra je již v pokročilém stádiu vývoje a pokud vše půjde podle plánů, měla by být hotova během letošních letních prázdnin. Tvůrci by své dílo rádi prezentovali také prostřednictvím Steamu. Držme palce, ať se jim vše podaří.

Autor:

pluto_portrait

Komentáře jsou povoleny pouze pro registrované