

Přestože byla na letošním Gamescomu k vidění hlavně spousta first person her sázející spíše na atmosféru a procházení po různorodém prostředí, nechyběly ani klasické point and click adventury. O jedné takové nesoucí název A Pretty Broken Adventure jsme si během hraní připravené ukázky povídali s jejich tvůrcem Christophem Schultzem. Toho můžete znát díky jeho prvotině Cleo – A Pirate’s Tale, která se po vydání setkala s velmi pozitivním ohlasem.
Pojďme ale přímo k příběhu A Pretty Broken Adventure. Ocitáme se na silvestra roku 1997, který trojice dětí Lani, Collin a Tiho plánuje strávit tradičním rituálem – společným hraním videohry. Tentokrát se však něco zásadně pokazí – jeden z pinů jejich cartidge se odlomí, takže hra se nespustí, jak má. Místo toho se otevře podivný portál, který všechny tři děti vcucne. Ti se tak objeví v bizarním fantasy světě plném svérázných postav a zvrácených míst, přičemž každý v úplně jiné lokalitě. Některá tato místa jim připomínají hru, kterou každoročně na silvestra hráli. Podaří se jim najít cestu zpět k sobě a uniknout z tohoto podivného světa?
Zní to jako zajímavý koncept, který jsme si mohli zahrát v krátké demoverzi, která byla k dispozici na přítomném počítači. A sám Schultz se hned rozpovídal: „Jsem velkým fanouškem point and click adventur. Asi největší inspirací pro moji novou hru byly tituly jako Day of the Tentacle, Toonstruck, Monkey Island či Sam & Max. Nesmím také opomenout knihy německého spisovatele Waltera Moerse. Po vcucnutí portálem se ocitáte ve hře a snažíte se zjistit, co se děje. V této krátké ukázce hrajete za jedno z dětí – Lani. Je to malá dívenka, která přistane v oblasti s velkou věží uprostřed. Sama si pamatuje z dřívějších seancí, že tato velká věž byla součástí hry, kterou každoročně hráli. A tak se vydává do věže, protože chce zjistit, co se v ní nachází.“
My se však ocitáme v jakési hospůdce, ve které se nachází prapodivný číšník a ještě podivnější štamgast. A už od začátku je jasné, že nás čeká point and click adventura toho nejklasičtějšího ražení. „Skutečně je to tak, používáme typické mechaniky pro advetury, takže si povídáte s ostatními postavami, sbíráte předměty, různě je kombinujete a samozřejmě řešíte různé hádanky v tomto prapodivném světě. Vždycky se ale snažím přidat i nějaké drobné věci, které v ostatních adventurách tak často nevídáte. Takže je v inventáři několik předmětů, které v něm můžete otevřít, můžete si tam uložit svého sidekicka, jenž s vámi bude cestovat případně můžou nastat situace, kdy předměty reagují na svou pozici v inventáři. Prostě fantazii se meze nekladou,“ usmál se hlavní autor.
Jak můžete posoudit z okolních obrázků i krátkého videotraileru, nemusíme se bát ani o grafické zpracování, které je správně ztřeštěné, ale do detailů propracované. „Snažil jsem se udělat celé prostředí i jeho postavy co nejbláznivější. Aby byl celý svět velmi svérázný a zároveň tajemný. Tak, abyste se ptali sami sebe, proč tam tyto postavy jsou a proč se chovají tak, jak se chovají. Tím, že jsme uvězněni uvnitř počítačové hry, tak je dovoleno skutečně všechno,“ doplnil naše poznatky jejich tvůrce.
Ten, jak již bylo řečeno, má na svém kontě jednu hotovou adventuru, kterou vytvářel kompletně sám. Také tentokrát je jediným autorem. „Je to neuvěřitelné množství práce. Už tvorba mé prvotiny Cleo – A Pirate’s Tale byla hodně náročná. Po jejím dokončení jsem hodně dlouho zvažoval, jestli se znova pustit do martýria kolem tvorby počítačové hry. Adventury jsou přeci jen okrajový žánr, na kterém se nedá moc vydělat. Zkoušel jsem tak vytvořit koncept v rámci jiných žánrů, zkoušel jsem namixovat adventuru s modernějšími trendy žánry, ale nic z toho mě vnitřně nenaplňovalo. Proto jsem se rozhodl, že i má další hra, do které se pustím, bude klasická point and click adventura,“ ozvětlil situaci závěrem Christoph Schultz.
Hra je stále ještě v rané fázi vývoje a chvíli bude trvat, než se jí dočkáme. Sám Schultz celkem pravidelně zveřejňuje video devlogy, prostřednictvím kterých můžete sledovat, jak vývoj hry probíhá. Stejně tak si můžete vyzkoušet i hratelnou demoverzi, kterou jsme měli možnost si vyzkoušet na Gamescomu – sám autor ji zveřejnil na steamovém profilu ZDE. Zároveň nám prozradil informaci, která se musela nějaký čas držet pod pokličkou, ale teď už ji nemusíme držet v tajnosti. Kromě svého projektu se totiž připojil jako tvůrce postav k jiné německé připravované point and click adventuře nesoucí název Ghost Haunting. Jí se ale budeme věnovat někdy příště.








