

Český vývojářský tým Sword Games Studio, které tvoří Jan Lebeda, připravuje temný walking simulátor jménem Sancta. V něm se vydáte do opuštěné kobky, ve které se pokusíte odhalit skrytá tajemství. Bude to hra založená na souhře světla, stínů a zvuku, jenž budou vytvářet intenzivní zážitek. Hra ale bude mít také prvky survivalu, crafting a také stealth. V temné kobce se totiž budou objevovat nepřátelé, které ale nebude možné zabít, bude potřeba uniknout jim jiným způsobem.
Sám tvůrce hru popisuje takto:
—
Sancta není o stovkách hodin, ale o jednom silném zážitku, který vás pohltí na celý večer – jako temný film, jenže prožitý na vlastní kůži. Není to o nekonečném obsahu, ale o intenzitě, emocích a pocitu, který ve vás zůstane dlouho poté, co hru dokončíte
Vstupte do temnoty opuštěné kobky, kde světlo znamená přežití a každý krok může být poslední. Sancta je temný, atmosférický zážitek, který vás uvězní v dávno zapomenutém podzemním světě, jehož příběh se odhaluje v detailech prostředí, stínech a ozvěnách minulosti.
Bezejmenný protagonista se ocitá uvězněn hluboko pod zemí, kde se realita prolíná se strachem a šílenstvím. Pro přežití musíte vyrobit vlastní louč, chránit ji jako svůj nejcennější poklad a hledat útočiště, kde si můžete na chvíli odpočinout.
Nepřátelé a přežití
Nepřátelé, kteří se skrývají ve tmě, nejsou slabí ani porazitelní. Jedinou nadějí je plížení, ukrývání a útěk. Každá nalezená věc má svou hodnotu, ale je také křehká – nic netrvá věčně. Mentální odolnost je stejně důležitá jako zdraví a síla. Čím větší strach postava prožívá, tím méně dokáže vyrábět, obchodovat a přežít.
Sancta není jen hra o úniku. Je to příběh o vůli přežít, kde temnota nikdy nespí. Prozkoumejte svět utvářený světlem, stínem a zvukem. Řešte hádanky, skrývejte se před neúnavnými nepřáteli a interagujte s křehkým, živým prostředím, kde má každý krok význam.
Herní zážitek
Od výroby první louče po hledání bezpečných míst pro odpočinek – každý krok zkouší vaši předvídavost a odolnost. Křehké předměty, psychická odolnost a pečlivé plánování vás provedou napjatým a děsivým zážitkem.
—
Sancata je vyvíjena v Unreal enginu a během letošního podzimu by měla vstoupit do předběžného přístupu. Poznatky od hráčů by pak měly posloužit při tvorbě druhé a třetí části, které by posléze měly uzavřít celý příběh. Pokud vás hra zaujala, můžete si ji přidat do wishlistu ZDE.

