

Nenápadný Eriksholm: The Stolen Dream sice nedělá nic originálního, ale s grácií si půjčuje od milovaných klasik. V podstatě jde o klasickou, příběhem přísně svázanou lineární hru, na kterou ovšem nekoukáme z tradičního pohledu třetí osoby, ale z ptačího nadhledu.
Některé hry sledujeme bedlivě už od oznámení a přinášíme vám o nich každou novou informaci, ale jsou i takové, o kterých napíšeme prvotní oznámení a pak už si na ně nikdy nevzpomeneme. To byl málem příklad i Eriksholm, hezky vypadající příběhové akce, která byla představena loni během okrajové akce Future Games Show.
Trailer nás nalákal, od té doby jsme si na ní už ovšem nevzpomněli až do doby, kdy se bez větších fanfár objevila v obchodech. Nebýt aktuálně herní sucho, asi už bych jí nechal proklouznout, ostatně nelze recenzovat vše. V tomto případě by to však byla veliká škoda, jde totiž o po všech stránkách vymazlenou AA hru, tedy takovou, co oplývá vysokými produkčními kvalitami, ovšem nesnaží se nutně zalíbit všem.
Nejblíže ze všeho má Eriksholm k sérii Commandos (která se mimochodem nedávno vrátila povedeným novým dílem), nebo jakémukoliv dalšímu zástupci vzácného žánru tzv. real-time tactics her, jako jsou Desperados, Shadow Tactics. S pomalu se rozrůstajícím týmem úzce specializovaných dobrodruhů musíte prokličkovat mapou zaplněnou nepřáteli a to ideálně tak, aby si vás u toho nikdo nevšiml, protože proti jejich přesile nemáte šanci. Jenže zatímco výše zmíněné hry představují něco jako pískoviště, kdy vám dají autoři do začátku krabici hraček a je jen na vás, jakým způsobem všechny překážky překonáte, zde existuje cesta jen jedna pevně daná. Ve výsledku tak hra připomíná spíše adventuru, protože je sledem drobných environmentálních hádanek, které musíte vyřešit přesně daným postupem.
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.



