

Když jsme procházeli výstavními halami Gamescomu a hledali podle plakátů tituly, které by mohly zapadnout do žánru adventur, zaujal nás přenádherný profesionální poster na hru Bye Sweet Carole od italského studia Little Sewing Machine. Ta hra na promo grafice vypadala jako fantastický ručně animovaný film od studia Disney (z pre-CGI období), a když jsme následně nahlédli na hratelnou ukázku, která běžela na několika okolních počítačích, mysleli jsme si, že jsme narazili na klasickou 2D point-and-click adventuru doslova z jiné planety. „Ale to se pletete, tohle není point-and-click adventura,“ vyvedl nás okamžitě z omylu Luigi Giuseppe Matrone, člen vývojářského týmu, který hru novinářům ukazoval. „Je to komplexní rozsáhlá hra, která vás udrží u monitoru osm až deset hodin.“ V tu chvíli mne napadlo, zda pro Luigiho není „point-and-click“ sprosté slovo. Ale za okamžik se ukázalo, že tím Luigi myslel něco jiného.
Hra totiž v sobě kombinuje několik žánrů, a to jak literárních, tak herních. Z literárního pohledu jde o zajímavý mix pohádky a hororu, z herního hlediska se pak jedná o arkádu, plošinovku, ale také adventuru. Logicky, protože jinak bychom se na našem webu tímto titulem vůbec nezabývali.
„Bye Sweet Carole je příběhová hra s kompletně 2D grafikou tvořenou klasickými technikami jako u starších Disneyho animáků Sněhurka nebo Popelka,“ zdůraznil hned na úvod Luigi a dal tím jasně najevo, že nejpodstatnějšími pilíři jsou pro jejich titul příběh a vizuální pojetí. Příběh má na starosti režisér projektu Chris Darril, který je podepsán pod dvoudílnou sérií survival hororů Remothered. „Inspirací nám byly hry jako Clock Tower, Heart of Darkness, Detention nebo dokonce i Dragons Lair, ze které jsme si vypůjčili realtime souboje,“ vyděsil nás Luigi, a to v kontrastu s tím, co se v daný okamžik odehrávalo na obrazovce. Tam se totiž procházela sympatická mladá černovláska po prosluněných zahradách, přičemž kolem ní poletovali motýlci a poskakovala lesní zvířátka. „To, co právě vidíte, je prolog. Úvodní kapitola sloužící jako tutoriál, který vás má naučit hru ovládat,“ vysvětloval Luigi. „V tento okamžik hra ještě působí jako pohádka a my hráčům představíme pouze ty základní herní mechanismy. Už zakrátko se ale příběh i prostředí stanou temnějšími a temnějšími, a spolu s tím hratelnost obohatí další a další různorodé mechaniky.“
Příběh skutečně začíná docela nevině. „Pojednává o dívce, kterou vidíte na obrazovce – Laně Bentonové, která hledá svoji nejlepší kamarádku Carole,“ přibližuje zápletku Luigi. „Carol zmizela z Králičí nory (v originále Bunny Hole), což je univerzita, kde se příběh odehrává. Všichni si myslí, že Carol ze školy zkrátka utekla – byla to rebelka, schopná čehokoliv. Ale Lana Carol zná a ví, že je to nesmysl. Že se něco muselo stát, a je odhodlána zjistit, co. Brzy narazí na muže s kloboukem, kterého vidíte na plakátu, a ten ji začne pronásledovat, bude se ji snažit zničit. A vlastně takto celá hra začíná. Snažíte se před touto bytostí utéct, snažíte se před ní skrýt.“
K tomu využijeme i speciální dovednost Lany, kterou je přeměna v králíka. „Když tak učiní, bude moct provádět akrobatické kousky jako ve 2D arkádové hře – skákat po platformách, odrážet se ode zdí, a tak podobně – prostě jako v Prince of Persia,“ doplnil Luigi a znova nás vyděsil, co za hru vlastně Bye Sweet Carole bude. „Krom toho máte v určitých kapitolách k dispozici také společníka – pana Baesieho, což je v podstatě taková loutka, která je kladným protipólem toho zlého muže v klobouku. Když jej aktivujete, můžete hrát střídavě za něj i za Lanu. Obrazovka se rozdělí na dvě poloviny, jako v kooperativní hře, jen s tím rozdílem, že za oba hrdiny hrajete vy.“ S pomocí pana Baesieho se můžeme bránit útokům nepřítele, ale také využívat jeho speciálních schopností. Prostřednictvím klobouku můžeme například šlehat oheň, pálit trávu, provazy, a tak podobně. A řešit tak herní hádanky.
Tím se jen ukazuje, jak pestrobarevnou hratelností nás Bye Sweet Carole oblaží, ovšem je stále otázkou, nakolik v ní budou dominovat adventurní prvky. Z herních ukázek to totiž zatím vypadá, že první housle si zahrají arkádové prvky. Doplňme ještě, že za králíka se bude moci Lana přeměnit kdykoliv, a vlastně bude možné procházet hrou majoritně v jeho malém chlupatém těle. „Samozřejmě narazíte na konkrétní hádanky, které lze vyřešit pouze jako králík nebo pouze jako člověk. Ale jinak je nám vývojářům jedno, v jakém těle většinu hry strávíte,“ dodal Luigi.
Samotná hra je v produkčním vývoji zhruba tři roky a v daný okamžik je už hotová. V srpnu na Gamescomu probíhaly práce už jen na ladění hratelnosti a vychytávání bugů. „Náš tým není velký, takže to trvá,“ vysvětluje delší vývoj hry Luigi. „Je nás zhruba dvacet a zajímavostí je, že většinu týmu tvoří ženy. Nejzastoupenější profesí jsou pak animátoři, protože právě animace jsou hlavní devizou naší hry. Máme v týmu jak mladé talenty, tak zkušené matadory, kteří v minulosti pracovali na úspěšných italských animovaných filmech. Dosáhnout úrovně animovaných filmů pro nás byla výzva, ale myslím, že jsme to dokázali. Z toho, jak hra ve finále vypadá, máme opravdu velkou radost.“
Bye Sweeet Carole vychází na PC a herní konzole právě dnes, můžete si ji pořídit ZDE.












