

Dnes byla oficiálně oznámena připravovaná klasická kreslená point and click adventura Two Realms: Whispers from the Rift. Jak můžete poznat z přiloženého traileru i obrázků, bude se jednat o vážně pojatou dobrodružnou adventuru říznutou fantasy zpracovanou v pixel-artovém grafickém stylu.
Ocitnete se ve středověké zemi, kde hrajete za mladého prostého občana rybářské vesnice jménem Tobias. Společně s bratrem se vám náhodou podaří nalézt tajemný krystal, který úplně obrátí řetězec budoucích událostí. Po tomto nálezu totiž bratr náhle onemocní a tak Tobiasovi nezbývá, než se vydat na dobrodružnou cestu směřující k jeho záchraně. Jak se ale ukáže, nebude to tak úplně jednoduché. Po zmíněném krystalu totiž pátrají také jiní lidé a do průběhu začnou promlouvat také temné síly…
Za tvorbou této hry stojí české studio Mod42. Jméno jejího hlavního grafika a animátora bude fanouškům her povědomé, Tomáš Létal se totiž v herní branži již nějaký čas pohybuje a podílel se na hrách jako Bulánci 2, Vranygrai či Desert Drifters. Zato šéf týmu Jaromír Janisch je na herním vývojářském poli nováčkem. „Herní zkušenosti nemám, nicméně po třech měsících intenzivního vývoje, psaní příběhu, skládání hudby (ano, skládám ke hře vlastní soundtrack – malá ukázka je slyšet v traileru), marketingu a vše kolem mohu zhodnotit, že všechno jde naprosto v rámci mých předchozích očekávání. Myslím, že po 7 letech práce na špičkovém doktorátu, budování jiné firmy s manželkou a předchozích vývojářských zkušenostech mne jen tak něco nepřekvapí. Když už něco dělám, jsem zvyklý to dělat naplno ať je výsledek musí být v horních 10 percentilech.“
A proč se vlastně oba tvůrci pustili právě do tvorby adventury? „O vývoji adventury přemýšlím už dlouhou dobu a teď nastala vhodná příležitost – dostatek zdrojů a zároveň jsem si chtěl dát pauzu od vědy. Je to pro mne forma vyprávění příběhu a budování atmosféry, stejně jako to zvládne např. dobrá kniha, nebo film. Adventura se pro tento účel náramně hodí, herní enginy jsou v podstatě připravené, takže se člověk může soustředit rovnou na samotný obsah,“ prozradil Jaromír Janisch.
Jak bývá v současné době hodně populární, tvůrci sáhli po grafickém zpracování formou pixel-artu. Proč se rozhodli jít zrovna touto cestou? „Pixel art byl zvolen po delším uvažování jako specifické výtvarné vyjádření – nechává prostor pro představivost, evokuje nostalgii a zároveň v dnešní době je ještě zřejmé, že nejde o AI-vygenerovaný obsah. S Tomášem si dáváme záležet na detailech a animacích a proto je náš pixel art tak přitažlivý. Zároveň ale využíváme možnosti moderní doby a občas hranice pixel artu záměrně překročíme – ať například postprocessingem nebo jiným grafickým efektem,“ osvětlit volbu Janisch.
Na hře se intenzivně pracuje tři měsíce. Celá tvorba začala v lednu a již nyní můžeme u příležitosti veřejného oznámení hry vidět ukázku v přiloženém traileru. Ten je laděný hodně temným až hororovým nádechem. „Zaškatulkovat naši hru jako horor by bylo zřejmě moc silné. Ale řekněme, že chceme budovat atmosféru podobnou té, kterou hráči znají z titulů jako je Posel Smrti nebo Excavation of Hob’s Barrow,“ naznačil Janisch směr, kterým by se chtěli tvůrci vydat.
Hra je stále v počátečních fázích vývoje, tvůrci na něm ale intenzivně pracují. Podle momentálních plánů by měla být na přelomu července a srpna vydána hratelná demoverze, vypuštění plné verze hry je aktuálně plánováno na začátek roku 2026. Vývoj takového produktu však stojí nemalé prostředky – ať už časové, tak hlavně finanční. To vše však má Janisch plně pod kontrolou: „Firmu jsem zafinancoval z vlastních zdrojů, na vývoj jsem vyhradil zdroje na tento rok a zatím jde vše podle plánu. Ve hře jsou i další alternativy – pokračování z vlastních zdrojů, publisher i potenciální crowdfunding, ten by však přišel až mnohem později ve vývoji. U každé varianty uvažujeme jaká pozitiva i negativa nám to přinese, zároveň nejsme v žádné nouzi.“
Přiložený trailer obsahuje anglické titulky i dabing a tak se nabízí otázka, zda tvůrci plánují také českou lokalizaci. Jaromír Janisch svou odpovědí české fanoušky určitě potěší: „Lokalizací se budeme zabývat v pozdějších fázích vývoje, momentálně se soustředíme na herní obsah. Každopádně, češtinu, alespoň ve formě titulků, bych ve hře opravdu chtěl.“
Pokud vás připravovaná hra zaujala, můžete navštívit oficiální stránku vývojáře Mod42 nebo se podívat na steamový profil, kde si hru můžete přidat do svého wishlistu.