

Ručně kreslená klasická point and click adventura A Twisted Tale vyšla již v průběhu loňského roku. Na letošním Gamescomu jsme měli jedinečnou příležitost nejen si hru zahrát, ale hlavně si popovídat s její autorkou, kterou je Eva-Ramona Rohlederová známá také jako Voodoo Bembel.
Tato Němka z Frankfurtu nad Mohanem je dlouholetým fanouškem adventur. V posledních letech jí ale začaly chybět klasické adventury a tak se před pár lety rozhodla pustit do vlastního díla. Tímto dílem se stala právě A Twisted Tale, na jehož tvorbě se podílela vesměs sama. „Jsem sólo vývojář, drtivou většinu věcí jsem ve hře skutečně vytvořila jenom já. Samozřejmě, o dabing se postarali profesionální herci a pomoci od jiných se mi dostalo i v oblasti zvuků a některých cutscén,“ upřesnila Eva, jak moc se na hře podíleli i ostatní tvůrci.
Pojďme se ale podívat na příběhové pozadí celé hry. Zde opět předejme slovo hlavní tvůrkyni: „Hrajete za mladou dívku jménem Rio, která si žije obyčejným životem, přičemž pracuje jako číšnice v obyčejné kavárně. Jednoho dne po konci směny uklízí a objeví předmět ne nepodobný rubikově kostce, který tam nejspíš někdo zapomněl. Jakmile jej vezme do ruky, tak se zaktivuje portál, který ji vcucne a přenese do jiného světa. Sama Rio neví, jestli je to skutečnost nebo se jí všechno jenom zdá…“
Tak začíná příběh mladé dívky, která se postupně vydá do roztodivných světů. Že vám to trochu připomíná slavného Simona? „Ano, je to trochu podobná koncepce,“ potvrdila Eva a hned dodala: „Mým přáním bylo vytvořit rozsáhlou adventuru, která by vyprávěla zajímavý příběh a zavedla hráče do různých světů. Protože jsem ale jediný vývojář a nestojí za mnou žádný velký vydavatel, začala jsem přemýšlet, jak neslevovat ze svých ambicí a zároveň byla schopna hru dotáhnout do konce. Proto jsem se rozhodla vydávat hru epizodicky, přičemž v každé kapitole se hráč přesune do úplně jiného světa, který může kompletně prozkoumávat.“
První epizoda vyšla již v průběhu loňského roku a k vydání hodně přispěla i kickstarterová kampaň, která pomohla s financemi na kvalitní dabéry. Co však hře není možné upřít je její podařené grafické zpracování. I o něm se rozhovořila sama tvůrkyně: „Veškerá grafika je mnou ručně vytvořená, včetně všech animací. Všechny animace jsou dělané skutečně detailně, snímek po snímku ručně nakreslené. Dalo to hodně práce vytvořit, ale myslím si, že se to podařilo. Obdobně jako u grafiky jsem se i u herní náplně pokusila zachovat devadesátkový feeling, takže ve hře můžeme vidět osobitý humor a ne až tak předvídatelné puzzly.“
Čas vyměřený tomuto setkání se blížil ke konci a tak nezbývalo než se pobavit o druhé kapitole, která je momentálně v přípravě. „Jak jste si právě mohli zahrát, v první kapitole jste se přenesli do lehce zvráceného světa s městem rozesetým po ostrůvcích poletujících v oblacích. V něm máte možnost poznat řadu unikátních postav, přičemž žádná z nich není úplně normální. Momentálně je v přípravě druhá kapitola, ve které se hráči vydají na karibský ostrov. Tak trochu něco jako Monkey Island, ale bez pirátů,“ dodala závěrem Eva-Ramona Rohlederová.
My jen můžeme dodat, že se na druhou kapitolu hodně těšíme. Z níže přiložené krátké ukázky ten karibský nádech doslova sálá. A pokud jste ještě nehráli první kapitolu, můžete si ji pořídit ZDE. A jestli vás ani tento text nenavnadil, na stejné adrese najdete i krátkou demoverzi, která by vás měla přesvědčit.







