

Jedním z největších překvapení letošní herní výstavy Gamescom pro nás byl mix adventury, logické hry a plošinovky s názvem Recur. Stojí za ním německé studio Kaleidoscube, které v minulosti vydalo podařenou adventuru A Juggler’s Tale.
Samotný příběh nám popsal jeden z autorů hry, level designer Timmy Jonsson: „Ve hře se ujímáme obyčejného pošťáka jménem Peter, který si moc dobře uvědomuje, že jeho zaměstnání pomalu upadá kvůli překotnému rozvoji AI i dalších moderních technologií. Jednoho rána se však situace razantně změní. Probudí se a zjistí, že je svázán s časem. Každý jeho pohyb totiž ovlivňuje právě probíhající čas. Je potřeba zjistit, co se to proboha se světem stalo, z jakého důvodu je svázán s časem, proč se blíží apokalypsa světa. A samozřejmě potřebuje najít řešení, jak to celé zvrátit.“
Právě mechanika s ohýbáním času je hodně unikátní a když hráč pochopí, jakým způsobem všechno funguje, nabízí to nepřeberné množství různých logických puzzlů a jejich řešení. Kdykoliv se totiž hlavní postavička posouvá směrem doprava, posouvá se čas dopředu. A při pohybu doleva se celkem logicky posouvá čas dozadu. Ale neposouvá se jen čas samotný, ale také události odehrávající se v okolním prostředí. Pohybují se lidé, pohybují se auta, pohybuje se vlak, prostě všechny možné předměty. Vždy se tak objevíte na dané obrazovce a pomocí posouvání času musíte všechno vyřešit takovým způsobem, abyste se posunuli dál. Tvůrci samozřejmě nepracují jen s touto mechanikou, můžete tak sbírat či přesouvat různé předměty a i samotný čas můžete ovlivňovat jinak (např. můžete uspíšit odjezd vlaku tím, že mu změníte čas na nádražních hodinách).
Sami jsme měli možnost zahrát si pasáž na vlakovém nádraží, kde je potřeba nasednout na vlak a odjet. Na první pohled jednoduchý úkol, ve finále je to však mnohem náročnější. Je potřeba vyřešit několik puzzlů, aby se vlak vůbec rozjel a hlavní hrdina do něj mohl nastoupit. Jakmile pochopíte, jak celý svět funguje, tak je zábava hledat to správné řešení.
„Použili jsme hodně originální mechaniku s posouváním času a celého děje na obrazovce. Samozřejmě ve hře nechodíte jen doleva a doprava, čímž ovlivňujete chod času, ale můžete jít také nahoru a dolů, vylézat na různé překážky či přes ně skákat. Každopádně je pro řešení jednotlivých úkolů a puzzlů potřeba ohýbat čas, což nabízí nepřeberné množství různých variant,“ dodal Jonsson.
My jen můžeme dodat, že se na tuto originální hru hodně těšíme. Datum vydání zatím nebylo stanoveno, mělo by to však být v průběhu roku 2026. České fanoušky pak můžeme potěšit, že hra bude obsahovat české titulky. Pokud byste si ji chtěli přidat do wishlistu na Steamu, můžete tak učinit ZDE.










