Pražské studio Dreadlocks se po úspěšném kyberpunkovém RPG Dex rozhodlo vrhnout se do vod adventur, konkrétně do oblasti hororů.
Hned úvodní pokus o úspěch s Ghost Theory prostřednictvím Kickstarteru nedopadl úspěšně a sami tvůrci kampaň zastavili ještě před koncem, kdy už bylo jasné, že se požadované částce ani omylem nepřiblíží. O dva měsíce později přišli autoři s novou, vylepšenou kampaní a menšími požadavky a tentokrát se jim podařilo uspět. To se bavíme o květnu 2016, přičemž plánované vydání hry bylo o rok později.
Již v srpnu se však tvůrci rozhodli pro razantní krok – změnu enginu, když původně zamýšlené Unity3D měl nahradit CryEngine. Jak se ale zdá, hlavním motivem nebyly kvality jednotlivých enginů ani náročnost hry, ale finanční kalkul, přestože autoři tehdy zdůvodňovali přechod hlavně tím, že Unity3D nebylo pro takto významný projekt vhodné. Hlavní motivací totiž byla účast v Indie Development Fund, projektu od Cryteku na podporu nezávislých studií v tvorbě s jejich CryEnginem. Součástí vítězství totiž byla velká finanční participace Cryteku na projektu.
Následně se ale německé studio dostalo do finančních problémů a nebylo schopné slíbené finanční potíže poskytnout a tak celý program Indie Development Fund zrušili. Tvůrcům z Dreadlocks sice nabídli využití licence CryEnginu zdarma, to však tvůrcům nestačilo. Jak se zdá, až moc se zaměřili na zmíněnou finanční podporu a neměli připravený žádný záložní plán.
Tvůrci v kickstarterovském prohlášení dávají vinu za neúspěch Cryteku, z velké části si za to můžou sami. Až moc se soustředili na vidinu financí z Indie Development Fund a bez něj jsou ztraceni. A jak se zdá, jsou ztracené i finance backerů. Zdá se, že Ghost Theory bude dalším příkladem fiaska úspěšné kickstarterovské kampaně.