

Třetí německou adventurou, které byly předváděny na letošním Gamescomu na společném stánku, byla klasická kreslená point and click 2D adventura nesoucí název The Adventures of Bryan Scott. Ta je ve vývoji již několik let, úspěšně prošla kickstarterovou kampaní a pomalými krůčky se úspěšně blíží svému vydání.
V Kolíně nad Rýnem jsme měli možnost vyzkoušet si hratelnou demoverzi a popovídat si s jedním z hlavních tvůrců z Radio Silence Studios. Tom Stossno nám hned na úvod předestřel základní informace o příběhu: „Stanete se Bryanem Scottem, zhruba třicetiletým chlápkem, který je synem nedávno zesnulého proslulého archeologa Johna W. Scotta. Žijete si obyčejným životem, ale všechno se změní jednoho dne, kdy k vám do bytu pomocí dronu dorazí malý balíček z Blízkého východu. V něm najdete USB, jenž obsahuje deník ztracené archeoložky Kate Williamsové. Při jeho pročítání zjistíte, že pátrala po proslulém pokladu Královny ze Sáby, o kterém je zmínka i v samotné Bibli. Po tomto pokladu pátral také Bryanův otec, avšak bez většího úspěchu. Ne úplně dobrovolně se tedy vydáváte do severní Afriky do etiopského města Aksúm, kde začíná jeho strastiplná cesta po stopách Kate.“
Jak naznačuje už samotný příběh, bude se jednat o dobrodružnou adventuru toho nejklasičtějšího ražení. A už na první pohled je z ní cítit inspirace Broken Swordem. „Musím se přiznat, že jsem velkým fanouškem Broken Swordu. A zároveň je to jedna z těch her, které mě inspirovaly k vytvoření vlastní hry. Dokonce v naší hře můžete najít i plakát s motivem Broken Swordu, k čemuž nám dal svolení sám Charles Cecil, navíc nám napsal pěknou textovou podporu při naší kickstarterové kampani,“ osvětlil situaci Tom a dodal: „Dokonce se nám podařilo domluvit stejné dabéry, kteří namlouvají George Stobbarta – v angličtině je to Rolf Saxon, v němčině Alexander Schottky.“
Co se herních mechanik týká, půjde o klasickou adventuru, kde se budou kombinovat rozhovory s ostatními postavami a používání různých předmětů v okolí. „Snažili jsme se vybalancovat poměr tak, aby hra nebyla přehnaně ukecaná a zároveň nebyly kombinace s předměty či inventářem nebo puzzly příliš komplikované. Myslím si, že se nám tento cíl podařilo splnit,“ prozradil hlavní tvůrce hry.
Jak můžete z okolních obrázků a videí vidět, jedná se o ručně kreslenou adventuru. „Společně s Julií Brandesovou a Christianem Kotzem jsme se rozhodli vytvořit plně ručně kreslenou hru. Každá obrazovka ve hře, každá postava, všechno je ručně nakreslené a posléze upravené v počítači. I samotné animace jsou dělané ručně snímek po snímku, což je podle mě propracovanější a více atmosférické než při použití počítačové skeletální animace,“ popsal Tom.
Jak již bylo řečeno, hra je ve vývoji již delší dobu, svého vydání by se ale měla dočkat již velmi brzy. Ale i na steamu uvedené datum v prosinci 2025 se splnit nepodaří. „Bohužel se musím přiznat, že prosincový termín je pro nás momentálně nereálný. Může za to druhá crowdfundingová kampaň, v rámci které se nám podařilo sehnat prostředky i na německý dabing. Celá kampaň i následná práce na tvorbě zmíněného dabingu je tak časově náročná, že už teď víme, že není reálné hru v tomto roce stihnout dokončit a budeme muset ji odložit,“ popsal aktuální stav vývoje Tom Stossno.
My však můžeme říct, že se nám hratelná ukázka líbila a na hru se hodně těšíme. Ostatně, hratelnou demoverzi si můžete vyzkoušet sami, je k dispozici na steamovém profilu ZDE.










