Ufff.
Sedíme na pokoji penzionu v Kolíně nad Rýnem, nohy nás bolí jak čert, jsme k smrti unavení, ale plní zážitků z herní výstavy Gamescom 2023. Na akci jsme jeli – jak už jsme psali včera – s pouze třemi domluvenými schůzkami, ale nakonec jsme sledováním adventur – nebo hrám, které k nim mají blízko – strávili celičký den od 9:00 do 20:00 hodin. Nevěřil bych, kolik dobrodružných titulů nakonec na veletrhu bude k vidění. A jelikož toho po dnešku máme fakt hodně, pojmeme dnešní článek velmi stručně, jako takový výčet toho, co všechno jsme viděli a o čem Vám v nejbližších dnech/týdnech podrobněji poreferujeme – ať už na našich stránkách nebo na BonusWebu, pro který pár článků nejspíš také připravíme. Takže ke startu, připravit a jedeme.
Vorax (náš článek)
IndieGala
Jako první jsme zasedli k počítači se hrou Vorax, ze které se vyklubal typický survival horror situovaný do lesní krajiny středomořského ostrova. Na místě řádí nějaká zrůda, která vraždí obyvatele, a my jako poslední přeživší voják na místě musíme zjistit, oč jde. Hra obsahuje i souboje, ale také řadu puzzlů a prozkoumávání prostředí. Naše první dojmy jsou neutrální a uvidíme, co nakonec z tohoto projektu vyleze.
Shadow City Mysteries (náš článek)
Play on Words
Krátce jsme zasedli k prezentačnímu stolečku nově vzniklé firmy Play on Words, kde nám zakladatel Christopher Mifsud (Malťan) představil koncept své připravované noir adventury založené na nelineárním vyprávění příběhu. Ačkoliv hra vypadá hodně zajímavě, veškeré cíle vývojářů jsou nyní především na papíře a hra ještě nedosáhla fáze vertical slice. Takže vzdálená budoucnost. Ale snad nadějná.
Broken Sword: Shadow of the Templars: Reforged (náš článek)
Broken Sword: Parzival’s Stone (náš článek)
Revolution Software
No a tohle byl jeden z highlightů dne. Že Charles Cecil učiní na Gamescomu nějaké oznámení, jsme věděli předem, ale že budou rovnou dvě – to překvapil. Předně chystá již na Q1 2024 4K verzi původního Broken Swodu, která vypadá přímo fantasticky. No a pak je zde zbrusu nový projekt Broken Sword Parzival’s Stone, který je ve vývoji druhým rokem a Revolution by ho rád dokončil v roce 2025. K tomu jsme se mnoho detailů nedozvěděli, ale co víme, to vám brzy přiblížíme v chystaném článku. Z tohoto meetingu jsme měli opravdu radost, už jen díky osobnosti Charlese Cecila, s nímž je vždy radost se setkat a čiší z něj obrovské množství pozitivní energie a nadšení.
Neoznámený projekt
Frogwares
Na stánku věnovaném ukrajinským herním studiím jsme se krátce pozdravili s našimi přáteli z Frogwares, kteří nyní chystají zbrusu nový velký projekt. Vše je prozatím přísně schované pod pokličkou, ale víme, že půjde o hru žánru survival horror ne nepodobnou projektu The Sinking City – tedy včetně akce. Což nás moc netěší, ale co naděláme. Hra by měla být představena veřejnosti nejspíš letos na podzim.
Simon the Sorcerer Origins (náš článek)
Smallthing Studios / Leonardo Interactive
Další velmi příjemnou půlhodinku jsme strávili s italskými vývojáři, kteří dokončuji nový přírůstek do rodinky klasických adventur Simon the Sorcerer. Podstatné je, že na kvalitu hry přímo dohlíží otcové série, bratři Woodroffeovi, což zaručuje, že hra zapadne do univerza původní série. Hra zaujme spoustou detailních animací a grafikou, která se trošku vymyká původní sérii a působí na první pohled poněkud jednodušeji, ale v pohybu vypadá dobře. Jsme na hru moc zvědaví a vkládáme do ní nemalé naděje.
Murder on the Orient Express (náš článek)
Microïds
Po mne velice příjemné překvapení. Hra sice vizuálně nepůsobí kdovíjak zázračně, ale překvapí situováním do dnešní moderní doby a upravením celého příběhu tak, aby zůstal zachován duch původního příběhu, ale hráč znalý originálu byl také mile překvapen. Novinkou je také dedukční systém, který není příliš vzdálen tomu, který známe z her od Frogwares. Netvrdíme, že to bude super hit, ale potenciál v tomhle projektu rozhodne vidíme.
Tintin Reporter: The Cigars of Pharaoh (náš článek)
Pendulo Studios / Microïds
Na tenhle projekt Microïds a legendárních španělských Pendulo Studios (série Runaway) jsem se strašně těšil, ale je potřeba držet nadšení na uzdě. Hra má sice tradiční adventurní prvky, které fungují dobře, ale také quick time eventy a stealth pasáže, které naopak nepůsobí moc funkčně a vábně. Nabídne také akční prvky v podobě pilotování letadla nebo řízení auta, které jsme neměli možnost vidět. Dobré dojmy z prezentace střídají ty smíšené a kdo ví, jak tohle celé nakonec dopadne. Dozvíme se už letos v listopadu.
Koira (náš článek)
Studio Tolima / DON’T NOD
Tak tohle bylo roztomilé překvapení. Na stánku DON’T NOD jsme si za běhu domluvili prezentaci čerstvě oznámené adventurky Koira, která působí strašně pozitivním rodinným dojmem. Bude to taková pohodová nenáročná explorativní adventurka, zcela bez textů, kde hlavní slovo má atmosféra a hudba. Na tohle se těším, až si Koiru zahraju se svými dcerkami.
The Inquisitor (náš článek)
The Dust S.A. / Kalypso Media
K téhle prezentaci jsme přišli jako slepí k houslím, ale myslím, že nemusíme litovat. Akční adventura sice obsahuje nějaké ty souboje, nicméně primárně je o vyšetřování zločinů, prozkoumávaní zákoutí středověkého města (semi open-world), o dialozích a také řešení jednodušších hádanek. Ačkoliv se autoři pyšnili soubojovým systémem, nás zaujaly jiné aspekty hry. Není to rozhodně čistokrevná adventura, ale je nutné uznat, že vůbec nevypadá šatně.
The Alters (náš článek)
The Invincible (náš článek)
11 bit Studios
Zavítali jsme také na stánek polských 11 bit Studios, kteří na Gamescomu ukazovali hned tři hry. Premiéru za zavřenými dveřmi a s embargem do konce září si zde odbyla jejich sci-fi adventura The Alters, na kterou jsme se bohužel nedostali – všechny prezentace už byly obsazené, což mě osobně strašně mrzí. Ale nedá se. Dále ukazovali turn-based příběhové RPG The Thaumaturge, které sice vypadá krásně, ale pro příznivce adventur to není nic zajímavého. Zaujalo nás ale sci-fi The Invincible dle románu Stanislawa Lema, které jsme si asi čtvrthodinku vyzkoušeli a nevypadá to špatně. Prošli jsme se po opuštěné písčité planetě, prozkoumali pozůstatky po lidské posádce, a konstatovali, že fanoušci sci-fi by z tohohle kousku mohli být nadšeni. Hra vychází už v listopadu.
Of Pawns and Kings (náš článek)
Monkey Mac Jones Adventures
Prezentace této klasické point and click adventury byla schována mezi indie stánky, přesto jsme rádi, že jsme ji objevili. Její tvůrce Ingo Stuckenbrock na ní pracuje již přes třicet let a zdá se, že se již brzy konečně dočkáme jejího vydání. Zajímavý dobrodružný příběh sedmnáctiletého Nikolase při pátrání po ztraceném otci zaobalený do všemožných náznaků šachové hry vypadá skutečně zajímavě, to vše v opravdu úchvatném audiovizuálním zpracování. Myslím, že se máme na co těšit.
Z dalších nezávislých a indie adventurek, které byly na Gamescomu k vidění a které jsme v rychlosti okouknuli, jmenujme tyto:
Truth Detectives (Studio ZB) (náš článek)
Echo of the Waves (Oneira Games) (náš článek)
TOM the Postgirl (Oopsie Dasies) (náš článek)
Helix (Badass Mongoose) (náš článek)
Hanno (Wowsystems) (náš článek)
The Gap (Label This) (náš článek)
Paranoid (Madmind Studio) (náš článek)
Chicken Police: Into the Hive! (The Wild Gentlemen / Joystick Venture) (náš článek)
Boxville (Triomatica games) (náš článek)
Farewell North (Kyle Banks / Mooneye Studios) (náš článek)
The Many Pieces of Mr. Coo (Nacho Rodríguez / Gammera Nest) (náš článek)
… a další.
Těm se pověnujeme ve stručnosti v podobném článku, jako byl tento, v blízké budoucnosti.
A nyní už musíme do hajan, nebo únavou chcípneme 😊
Díky za pozornost a brzy nashle!