A Plague Tale: Innocence vás nevezme do minulosti jen svým zasazením, ale i svojí přísně koridorovou hratelností. Ale ono to až tolik nevadí, podobné hry jsou totiž dnes vzácností. Obzvláště na PC.
Francouzské studio Asobo svojí novinkou vehementně popírá, že na počítačových hrách je nejdůležitější hratelnost. A Plague Tale je totiž skvělým zážitkem navzdory tomu, že jeho mechanismy jsou přinejlepším průměrné. Vše totiž táhne skvělý příběh plný emocí, kterým je snadné nechat se pohltit do takové míry, že nebudete cítit potřebu šťourat se v drobných detailech.
Hlavní hrdinkou je mladá šlechtična Amicia, kterou válka připravila o rodné sídlo i oba rodiče. Aby těch pohrom nebylo málo, její mladší bratr Hugo trpí neznámou chorobou. Vedle inkvizice, všudypřítomných vojáků a moru pak Amicinu trnitou cestu za nalezením léku komplikují především hejna krvelačných krys, která plundrují válkou zpustošenou zemi. Jejich ostrým zubům neodolá ani to nejpevnější brnění a jedinou obranou proti nim je světlo. A právě pečlivé nakládání se světlem, které na jedné straně krysy odpuzuje, ale na druhé přiláká lidské nepřátele, je zde klíčovou složkou hratelnosti.
Dnešním hernímu světu vládnou rozsáhlé otevřené světy, umožňující hráčům, naprostou svobodu. A Plague Tale jde přesně opačným směrem a nabízí uzoučký koridor, který působí až klaustrofobně. Dopředu je nalajnováno za jakou překážkou se musíte schovat a jakou schopnost použít pro postup dál, jakýkoliv pokus o alternativní přístup hra přísně trestá. Jestli jste hráli Hellblade, máte zhruba představu.
Pokračování recenze v odkazu…
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.