Pod krásnou grafikou point’n‘click adventury Trüberbrook se skrývá jen nuda a prázdnota. Autoři selhávají v těch pro žánr naprosto klíčových oblastech, jakými jsou příběh a hádanky.
Point’n‘click adventury sice nejsou úplně mrtvé, jak jim bylo na přelomu tisíciletí prorokováno, už dlouho však živoří na okraji hráčského zájmu. Čas od času sice nějaká zajímavá ještě vyjde, většinou má však malé ambice a sází čistě jen na nostalgii po dávných časech.
Už jen proto nás Trüberbrook na první pohled zaujal – evidentně vypadá přesně tak, jak autoři skutečně chtěli, nikoli jen tak, na co jim zbyly peníze.
Grafika hry je vytvořena pomocí fotogrametrie – všechny lokace byly vymodelovány jako miniatury ve skutečném světě a až poté převedeny do virtuální podoby. Do hotových scenérií pak už jen autoři citlivě vložili počítačem vygenerované postavy a efekty. Vypadá to skvěle a vizuální stránka je bez debaty tou největší předností hry. Bohužel je však také tím jediným, co stojí za řeč.
Navzdory originálnímu technickému zpracování je totiž zbytek hry jen přehlídkou těch nejhorších klišé. Příběh o americkém studentovi fyziky Hansi Tannhauserovi, který během studené války „čirou náhodou“ vyhrál zájezd do německého městečka Trüberbrook, je od začátku nezajímavý. V kombinaci s nevtipným humorem a zbytečně dlouhými dialogy bez pointy, je jeho sledování spíše za trest.
Nejsmutnější na tom však je, že nic jiného než příběh tu prakticky není. Místní hádanky jsou tak primitivní, že vlastně ani nestojí za řeč a jestli se vám snad někdy podaří zaseknout se, tak jedině kvůli hledání pečlivě schovaných drobných předmětů. Pokud vás pixelhunting nebaví, pomocí mezerníku si můžete všechny aktivní místa na obrazovce zobrazit hned, tím však hra ztratí i ty poslední náznaky výzvy.
Pokračování recenze v odkazu…
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.