

Náš druhý a poslední den na Gamescomu se nesl ve znamení únavy už od brzkých ranních hodin, neboť včerejšek pro nás znamenal nepřetržitých 12 hodin na nohou a to se v našem věku již dokáže projevit. Naštěstí v nás ale ještě pořád dříme nadšení a to zvládá únavu úspěšně potlačit.
Občas to nadšení nevydrží dlouho a to byl přesně náš případ. Schválně jsme vyrazili na výstaviště v předstihu, abychom si ve veřejnosti přístupném stánku stihli zahrát DLC „Order of the Giants“ k nejnovějšímu Indiana Jonesovi. Včera tu byla fronta minimálně na hodinu a tu jsme absolvovat nehodlali. Dnes jsme v 8:35 byli první na řadě a v 8:55 nás slavnostně připustili k jednomu z deseti PC, na kterých Indy běžel. Radost mě osobně ale přešla ve chvíli, kdy jsme spustili novou hru a sledovali scénu v džungli, notoricky známou z Dobyvatelů ztracené archy. „Tady na stánku je k dispozici jen základní hra a nikoliv nové DLC,“ zaznělo po mé reklamaci z úst obsluhy, načež jsem se šel s kyselým ksichtem radši vyfotit v Indyho kostýmu, který zde byl k dispozici, a zasoutěžit si ve skládání 3D dřevěné sošky – což byla jednoduchá fyzická hra připravená pro soutěže chtivé návštěvníky.
Náladu nám za pár minut spravila návštěva stánku Inno Games, kteří převzali distribuci adventury Simon the Sorcerer Origins a nechali nás 25 minut hrát úvodní část hry. Osobně mě moc potěšilo, že si hra udržela ostrý humor z druhého a třetího dílu série, ostatně na dialogy i na příběh dohlíželi původní tvůrci série, bratři Woodroffové. Specifickým zůstává výtvarné pojetí, kdy detailní ruční kresby a později rendery vystřídala jednoduchá „vodovková“ grafika v pastelových odstínech. Hráči budou tímto nepochybně rozděleni na dva tábory, ale konec konců – na grafiku Return to Monkey Island se také neskutečně nadávalo, a jaká to nakonec byla skvělá hra. Věřme, že Simon dopadne obdobně. Koneckonců, výsledek se dozvíme již letos v říjnu.
Následně jsme se vrátili do Indie arény hledat kousky, které jsme včera přehlédli, a byli jsme rozhodně úspěšní. Projekt PVKK (jejíž nezkrácený název je natolik šílený, že si ho nikdy nezapamatuju) asi vyřadíme z hledáčku adventur, protože působí spíš jako simulátor dělostřelecké věže. Stánek vypadal působivě, neb obsahoval komplexní fyzický ovládací panel, a díky tomu byl také neustále obklopený diváky, ale to bylo asi tak všechno.
O poznání méně lidí stálo u tří klasických německých 3D point-and-click adventur skrytých v retro aréně. Casebook 1899 – The Leipzig Murders, The Adventures of Bryan Scott a A Twisted Tale ale byly pro fanoušky žánru pastvou pro oči. Všechny tři vypadají parádně a o všech se na Ráji adventur blíže rozepíšeme, protože jsme si s jejich tvůrci krátce popovídali a nechali si jejich s láskou tvořené projekty detailně představit. Máte se nač těšit.
Následovat měl zlatý hřeb výstavy – setkání s Charlesem Cecilem z Revolution Software, od nějž jsme čekali novinky ohledně Broken Swordu 6 a oznámení Broken Sword II Reforged. Nedočkali jsme se ani jednoho. Charles žádné oficiální novinky na Gamescom nepřinesl, a když jsme se pak bavili neoficiálně, moc pozitivní povídání to nebylo. Bohužel to ale jsou informace jen pro naše uši. Jedna pozitivní zpráva by se ale přece jen našla, a to ta, že ještě letos Revolution oznámí projekt, na kterém už rok usilovně pracuje.
Poslední domluvená schůzka proběhla s Cyrusem Nematim z týmu Little Bat Games (autoři oceňované Vampire Therapist), který na Gamescomu za zavřenými dveřmi prezentoval svůj nejnovější projekt Better than Us. Hra je teprve v počáteční fázi vývoje a stalo se nám vůbec poprvé, že nám někdo hru ukazoval přímo ve vývojářském prostředí herního enginu. Projekt, postavený na konverzacích a managementu lží, které hlavní hrdinka vysloví, vypadá rozhodně originálně a uvidíme, co se z něj nakonec vyklube. Hotov by měl být koncem příštího roku.
Na závěr jsme si pak vyzkoušeli ještě dvě indie adventurky, a to korejskou adventure-hopsačku Goodbye Seoul a holandskou first person point-and-click hru Servant of the Lake, jejíž prezentace byla umocněna přítomností historického kočáru, na který si návštěvníci mohli vylézt a ať už z jeho nitra nebo z kozlíku hrát hru na tabletu.
A to už byla definitivní tečka za naší návštěvou Gamescomu 2025. Z hlediska kvantity byla rozhodně bohatá – shlédli jsme zde na 40 nejrůznějších dobrodružných her, ovšem ty, které stoprocentně stojí za pozornost, tvořily jen hrstku. O všech se na Ráji adventur v následujících dvou měsících zmíníme, ať už samostatným článkem nebo v několika sumarizacích, v nichž se ve stručnější podobě pověnujeme více hrám najednou.
A teď už nám dovolte odpadnout únavou a nabrat sílu k datlování na klávesnici.
Děkujeme za pozornost.















